O iniciatíve
Poctivý obchod sa začal ako iniciatíva Slovenského zväzu pekárov, ktorí dopady nekalých obchodných praktík a veľmi zlého stavu pekárenského odvetvia pociťujú každý deň.
Cieľom iniciatívy s názvom „Poctivý obchod“ je priblížiť spotrebiteľovi stav potravinárskej výroby na Slovensku a umožniť mu pochopiť podmienky, za ktorých sa mnohé výrobky dennej spotreby vyrábajú a doručujú na pulty obchodov.
Je podľa nás dôležité, aby spotrebiteľ vedel, akým spôsobom a za akých podmienok sa mu dostáva do rúk napríklad čerstvý chlieb a mohol sa tak rozhodnúť, či bude svojim nákupom podporovať obchodníka, ktorý sa k výrobcovi správa férovo a s úctou, či tento obchodník má záujem o zachovanie kvality výrobkov, či neklame spotrebiteľa, či podporuje slovenskú výrobu potravín ale je jeho základným cieľom napríklad len najväčší možný zisk.
Našim prvoradým záujmom je, aby spotrebiteľ bol spokojný s tovarom, ktorý sa mu núka na pultoch predajní a zároveň bude mať k dispozícii informáciu o podmienkach, za ktorých bol každý potravinársky výrobok vyrobený a distribuovaný do jednotlivých obchodov.
Nákupom v poctivom obchode tak aj spotrebiteľ vie, že prispel k tomu, aby jeho obľúbený výrobok nestratil na kvalite, nezanikol, a má istotu, že ide o slovenský výrobok, vyrobený rukami slovenských pekárov, mäsiarov, mliekarov a ostatných výrobcov.
naše poslanieAktuality
Agrorezort znova nesplnil sľuby, sťažujú sa pekári. Stále nedostali oznámenie o schválení projektov
Pekári bijú na poplach: Kedy nám už vláda konečne pomôže?! Od Hegera chcú pre vysoké energie prelomový krok
Priplatíme si aj za pečivo. Pekárom, cukrárom i cestovinárom rastú náklady
Čo je to poctivý obchod?
Iniciatíva s názvom „Poctivý obchod“ vznikla ako reakcia na dlhodobo pretrvávajúce nekalé obchodné praktiky v potravinárskom sektore.
zobraziť viacVýzva pre slovenských výrobcov
Hodnotenie
poctivého obchodu
Hodnotenie prebieha jedenkrát ročne, v priebehu mesiaca december a január, kde jednotliví výrobcovia a respondenti hodnotia svojich odberateľov na základe anonymizovaného dotazníka.
K jednotlivým kritériám pridávajú respondenti naplnenie jednotlivých kritérií vo forme percentuálneho hodnotenia.